BINE ATI VENIT IN NEANT!

TOTI VENIM DE NICIUNDE SI PLECM NICAIERI,REGASINDU-NE APOI INTR-UN VID ABSURD.

Acest blog a apartinut lui IOAN ''NEALA'' NICA care a murit in 1 Ianuarie 2020. Blog-ul va fi administrat in continuare de fratele sau George ''Sixray'' NICA

duminică, 2 noiembrie 2014

Fragmente din cartea Conversatii cu Dumnezeu-Un dialog neobisnuit (Metafizica)


Fragmente din cartea Conversatii cu Dumnezeu - Un dialog neobisnuit
de Neale Donald Walsch

Episodul 3:

- Sub ce forma sau infatisare ai vrea sa apar?
- Sub forma sau infatisarea pe care o ai Tu cu adevarat.
- Aceasta ar fi imposibil, deoarece Eu nu am o forma sau infatisare pe care tu sa le poti intelege. As putea adopta o forma sau o infatisare pe care tu le-ai putea intelege, dar atunci toata lumea ar presupune ca ceea ce ei vad este unica forma sau infatisare a lui Dumnezeu, mai degraba decat una din multele forme sau infatisari ale lui Dumnezeu.
Oamenii cred ca Eu sunt ceea ce ei vad, mai degraba decat ceea ce ei nu vad. Dar Eu sunt Marele Nevazut, nu felul in care apar Eu intr-un anumit moment. Ca sa zic asa, Eu sunt ceea ce Eu nu sunt. Eu vin din aceasta stare de Eu nu sunt si la ea Ma intorc intotdeauna. Totusi, cand Eu apar intr-o anumita forma sau alta - o forma in care Eu cred ca oamenii Ma pot intelege, ei Imi atribuie aceea forma pentru totdeauna. Daca as aparea altor oameni in orice alta forma, primii ar spune ca nu am fost Eu, pentru ca acum nu arat la fel si nici nu spun aceleasi lucruri, asa incat, cum as putea fi Eu?
Vezi deci ca nu conteaza in ce forma sau in ce mod Ma arat - orice mod as alege si orice forma as lua, nici una nu ar fi de necontestat.
- Ce regula elementara aplica Dumnezeu pentru a decide?
- Daca tu crezi ca Dumnezeu este cel care creeaza si care decide toate lucrurile in viata ta, gresesti. Dumnezeu este observator, nu creator.
Si Dumnezeu e gata sa te ajute sa-ti traiesti viata, dar nu in modul in care te-ai asteptat tu.
Functia lui Dumnezeu nu este sa faca sau sa desfaca circumstantele sau conditiile vietii tale.
Dumnezeu te-a creat pe tine dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu.
Tu ai creat restul prin puterea pe care Dumnezeu ti-a dat-o. Dumnezeu a creat procesul vietii si viata insasi asa cum o cunosti. Totusi, Dumnezeu si-a dat liberul arbitru sa dispui cum vrei de viata ta.
In acest sens, ceea ce vrei tu pentru tine este ceea ce vrea Dumnezeu pentru tine.
Tu iti traiesti viata asa cum vrei sa o traiesti;
Eu nu am nici o preferinta.
Aceasta este marea amagire pe care ti-ai asumat-o: ca lui Dumnezeu Ii pasa, intr-un fel sau altul, de ceea ce faci tu.
Mie nu-Mi pasa de ceea ce faci tu si tie ti-e greu sa auzi aceasta.
Dar, iti pasa tie de ce fac copii tai atunci cand ii trimiti afara sa se joace? E o chestiune de mare importanta pentru tine daca joaca leapsa, v-ati ascunselea sau mima? Nu, nu este, pentru ca tu stii ca ei sunt in perfecta siguranta. I-ai asezat intr-un loc pe care-l consideri prietenos si absolut in regula. Bineinteles ca speri intotdeauna ca nu se vor rani.
Iar daca se intampla, esti mereu prezent sa le sari in ajutor, sa-i oblojesti, sa-i faci sa se simta iarasi in siguranta, sa fie iar fericiti, sa mearga iarasi la joaca si data viitoare. Si nici data viitoare nu-ti va pasa daca joaca v-ati ascunselea sau mima. Le vei spune, desigur, care jocuri sunt periculoase. Dar nu poti sa-ti opresti copiii de la a face lucruri periculoase. Nu intotdeauna. Nu pentru totdeauna. Nu in fiecare clipa de acum si pana ia moarte.
Parintii intelepti stiu aceasta.
- Totusi, parintii nu inceteaza sa-si faca griji in ceea ce priveste consecintele.
- Totusi, lui Dumnezeu, intr-un anumit sens, nu-l pasa nici macar de rezultate. Nu de rezultatul suprem.
Aceasta, pentru ca rezultatul suprem este sigur.
Si aici este a doua mare amagire a omului: ca exista dubii asupra rezultatului vietii. Acest dubiu asupra rezultatului suprem este cel care a creat cel mai mare dusman al vostru: frica.
Pentru ca aveti dubii in privinta rezultatului, atunci trebuie ca aveti dubii asupra Creatorului - trebuie sa va indoiti de Dumnezeu.
Si daca va indoiti de Dumnezeu, atunci, obligatoriu, traiti in frica si vinovatie toata viata.
Daca va indoiti asupra intentiilor lui Dumnezeu - si asupra
capacitatii lui Dumnezeu de a produce acest rezultat suprem - atunci cum va puteti relaxa vreodata? Cum va puteti gasi cu adevarat pacea?
Totusi, Dumnezeu are o putere totala de a potrivi intentiile cu
rezultatele. Voi nu puteti si nu vreti sa credeti in aceasta (chiar daca pretindeti ca Dumnezeu este atotputernic) si astfel trebuie sa va creati in imaginatie o putere egala cu Dumnezeu, pentru ca sa puteti gasi un mod de a contracara vointa lui Dumnezeu.
Si, astfel, ati creat in mitologia voastra fiinta numita „diavol".
Ati imaginat un Dumnezeu in razboi cu aceasta fiinta, (crezand ca Dumnezeu rezolva problemele la fel ca voi). In cele din urma, v-ati imaginat chiar ca Dumnezeu ar putea pierde acest razboi.
Toate acestea neaga tot ceea ce spuneti voi ca stiti despre Dumnezeu, dar nu conteaza. Va traiti iluzia voastra si, astfel, va traiti frica - si toate acestea din decizia de a va indoi de Dumnezeu.
Dar daca ati lua o noua decizie? Care ar fi atunci rezultatul? Adevar va spun Eu voua: ati trai asa cum a trait Buddha. Cum a trait Iisus.
Cum a trait fiecare sfant pe care I-ati venerat vreodata.
Este in natura oamenilor sa iubeasca - apoi sa distruga, apoi sa iubeasca din nou - ceea ce ei pretuiesc cel mai mult.
- Dar de ce? De ce facem noi asta?
- Toate actiunile oamenilor sunt motivate la nivelul cel mai profund de una din cele doua emotii - frica sau dragostea.
Exista, intr-adevar, numai doua emotii - numai doua cuvinte in
limbajul sufletului.
Acestea sunt capetele opuse ale marii polaritati pe care Eu am creat-o cand am produs universul si lumea voastra, asa cum o stiti astazi.
Acestea sunt cele doua puncte - Alfa si Omega - care permit existenta sistemului pe care voi il numiti „relativitate" . Fara aceste doua puncte, fara aceste doua notiuni, nu ar putea sa existe nici o alta idee.Fiecare gand omenesc, fiecare actiune umana se bazeaza fie pe dragoste, fie pe frica.
Nu exista nici o alta motivatie umana si toate celelalte idei deriva din acestea doua. Ele sunt, pur si simplu, versiuni diferite -aspecte diversificate ale aceleiasi teme.
Gandeste-te profund la ce ti-am spus si vei vedea ca este adevarat.
Acesta este ceea ce Eu am numit Gandul care Sponsorizeaza. Este fie un gand de dragoste, fie unul de frica. Este gandul din spatele gandului din spatele gandului. Este primul gand. Este prima forta.
Este energia primara care conduce locomotiva experientei umane.Si iata modul in care comportamentul uman produce o experienta repetata dupa o experienta repetata; este intotdeauna motivul pentru care oamenii iubesc, apoi distrug, apoi iubesc din nou: intotdeauna exista aceasta trecere de la o emotie la alta. Dragostea sponsorizeaza
frica, sponsorizeaza dragostea, sponsorizeaza frica ......
Iar motivul se afla in prima minciuna – minciuna pe care o consideri ca adevarul despre Dumnezeu - ca nu poti avea incredere in Dumnezeu;
ca nu poti sa te bazezi pe dragostea lui Dumnezeu; ca Dumnezeu te accepta in mod conditionat; ca, astfel, exista dubii asupra
rezultatului suprem. Pentru ca, daca nu poti sa te bazezi pe faptul ca dragostea lui Dumnezeu este intotdeauna prezenta, atunci pe a cui dragoste te poti baza? Daca Dumnezeu da inapoi atunci cand tu nu te comporti cum trebuie, n-o sa faca la fel si simpli muritori?...
Si, astfel, in momentul in care tu fagaduiesti dragostea cea mai inalta, iti recunosti, de fapt, cea mai mare frica.
Pentru ca, primul lucru care te ingrijoreaza dupa ce spui „te iubesc" este daca ti se va raspunde la fel. Si, daca ti se raspunde la fel, incepi imediat sa-ti faci griji ca vei pierde dragostea pe care abia ai gasit-o. Si, astfel, orice actiune devine o reactie - aparare impotriva pierderii - asa cum incepi sa te aperi impotriva pierderii lui Dumnezeu.
Totusi, daca ai stii Cine Esti - ca tu esti cea mai minunata, mai deosebita, mai splendida fiinta pe care Dumnezeu a creat-o vreodata, nu ti-ar fi niciodata frica. Pentru ca, cine ar putea respinge o astfel de maretie?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu