BINE ATI VENIT IN NEANT!

TOTI VENIM DE NICIUNDE SI PLECM NICAIERI,REGASINDU-NE APOI INTR-UN VID ABSURD.

Acest blog a apartinut lui IOAN ''NEALA'' NICA care a murit in 1 Ianuarie 2020. Blog-ul va fi administrat in continuare de fratele sau George ''Sixray'' NICA

marți, 22 aprilie 2014

Rugaciunea Tatal Nostru din punct de vedere kabalistic.(Metafizica)


Rugaciunea Tatal Nostru din punct de vedere kabalistic.

 Cabala este una din stiintele care poate explica intr-un mod foarte elocvent multe din misterele Crestinismului. Pentru ca Cel care dat impuls crestinismului a fost la origine Evreu. Isus a fost maestru in Kabala atat teoretica si practica. Iar Rugaciunea Tatal Nostru este unu din multele exemple.
 Kabala se bazeaza pe arborele vietii compus din 10 sefire. Deci sa vadem cum rugaciunea Tatal Nostru se suprapune peste arborele vietii.
Nr. Numele sefirei Partea din rugaciune
1 Keter Tatal nostu care esti in ceruri
2 Chohmah sfinteasca-se numele Tau
3 Binah vie imparatia Ta
4 Hesed faca-se voia Ta precum in cer asa si pe pamant
5 Geburah Painea nostra cea de toate zilele da-ne-o noua astazi.
6 Tiferet Si ne iarta noua gresalele noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri.
7 Netzah Si nu ne duce pe noi in ispita, ci ne izbaveste de cel rau.
8 Hod Ca a Ta este imparatia
9 Yesod si puterea
 10 Malkuth si slava.
 Nu voi intra in descrierea aprofundata a sefirelor nu face scopul acestui material, dar voi da detalii necesare pentru intelegerea legaturii create. Pentru cei care sunt interesati in intelegeerea arborelui vietii in amanuntime documentatia e vasta si de asemenea stau la dispozitie cu biblioteca electronica pe care o am.
 1 Tatal nostu care esti in ceruri
 Tatal Ceresc este asociat cu samanta Divina. Prezent la inceput si creatorul a tot si a toate. Samanta promordiala din care se manifesta totul si toate. Tinta noastra in evolutie. Aceasta este Keter. Prima sefira a arborelui vietii din care toate vin si toate sunt create. Fara Tatal Ceresc sau Keter nimic un ar exista.
 Unirea cu Tatal Ceresc ar insemna eliberare, iluminare etc.
 Aceasta portiune a rugaciunii va lumina partea superioara a aurei persoanei care o pronunta. Astfel incat poate fii mai constient de prezenta dinina din jurul lui.
 2 sfinteasca-se numele Tau
 Deci numele lui Dumnezeu un este sfant ... ? Ba din contra Evrei au considerat numele Lui Dumnezeu atat de sfant si puternic incat a fost interzisa pronuntarea lui. Adesea fiind inlocuita cu Adoinai sau Tetragramatron. Deci despre ce este vorba. Sfinteasca-se numele Tau ne arata o prima separatie, diviziune a divinitaitii ca si prim pas in procesul creatiei, Sefira Chohmah
 3 Vie imparatia Ta
 Orice imprartie necesita un imparat. Si Imparatul. “Ta” represinta estenta Divina care va trebui sa domeneasca peste imparatie. Dar imparatie inca un a fost creata deci de ce este pomenita ?
 La acest moment suntem in Binah . In Binah Divinitatea inca nu a trecut in planurile creerii. Nu este manifestat dar Binah are deja toate planurile de constructie. Binah este asociat cu Shekhina divina (mama divina) iar Malkut cu Shekhina inferioara sau Mama natura. In Binah este totul ce este necesar pentru a fi creat in Malkuth. Dar Binah inca este Divinitatea nelimitata, parte din Sfanta Treime sau in kabala Triunghiul sau triada superioara. Deci Binah este in tot si in toate ca si Duhul sfant cu care este asociata in general de gnostici.
 4 Faca-se voia Ta precum in cer asa si pe pamant
 Daca in Keter Dumnezeu a avut idea de a crea in chohmah a spus ok hai sa creeem in binah este cum sa creem iar acum in Hesed este primul pas in procesul creatiei.. Si cum va fi creatia pe care Dumenezeu a inceput-o ? Faca-se voia Ta precum in cer asa si pe pamant. Deci asa cum sa decis in planurile suprioare va fi si in cele inferioare. Hesed este prima sefira manifestata si deci legea trebuie determinata deci precum in cer asa si pe pamant.
 5 Painea nostra cea de toate zilele da-ne-o noua astazi.
 Acum suntem in Gheburah cunoscuta ca si sefira severitatii. Este sefira care limiteaza lumina divina la cantitatea de care avem nevoie nu mai mult pentru a nu fi bulversati. Painea nostra cea de toate zilele in mod evident un se refera la painea fizica pentru ca universul nu a fost inca creat. Deci cum am spus se refera la cantitatea de hrana divina de care avem nevoie pentru a ne reaminti ce avem nevoie sa facem , a ne reaminti de limitarile pe care trebuie sa le deparsim astazi ca si moment al prezentului sau in fiecare moment al existentei noastre.
 Sau sub o alta forma este o invocare a luminii divine in viata si sufletul nosrtu in fiecare clipa traita.
 6 Si ne iarta noua gresalele noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri.
 Inima arborelui veitii este Iertarea prin care se poate atinge Frumusetea Divina sau Tifereth. Tifereth este adesea asociat cu Isus cel care ne-a dat cel mai puternic exemplu de iertare si compasiune. De asemenea aceasta sefira este asociata cu problemele karmice pentru ca ele sunt datorate incapacitatii de iertare si aceptare a lectiilor trecute.
Adesea conceptul de iertare este foarte gresit inteles. Iertarea nu inseamna ca nu trebuie sa ne indreptam greselile facute, sa le reparam. Ci din contra aceasta cerere este mai degraba o cerere de a intelege si a transforma greselile noastre in lectii pe care sa le invatam astfel incat sa ne matrurizam si intelegem, sa ne transformam si evoluam pentru ca in final sa fim capabili sa intelegem greselile facute de altii si sa putem in final sa ii iertam.
 Uitandu-ne in jurul nostru realizam ca suntem mult mai intelegatori cu persoane care au facut acealeasi greseli pe care noi le-am facut candva si bineinteles daca am fost constienti de acel lucru.
 Procesul iertarii este mult mai mult decat a spune “iarta-ma” sau te iert” pentru ca acest lucru sa se intample cu adevart el trebe sa aiba loc la nivele interioare de constina, implica intelegerea rationala si mentala a evenimentului, eliberarea energiilor, emotiilor negative asociate precum si schimbarea comportamentale in raport cu subiectul in cauza.
 7 Si nu ne duce pe noi in ispita, ci ne izbaveste de cel rau.
Si nu ne duce pe noi in ispita inseamna ca Dumenzeu ne ispiteste vrea ca noi sa esuam ?
 De ce ne-ar duce Dumenezue in ispita ? Nu este absurda aceasta idee ? Bine inteles ca este tocmai de acea suntem fortati sa vedem mai inauntru. Deci cum vedem creatia incepe sa devina din ce in ce mai solida si se face o distinctie intre interior si exterior. Fatada acopera interiorul si te poate pacali in intelegeerea interiorului.
 Deci maidegraba cerem sa fim constienti de ispitele, viciile si temptaiile noastre pentru ca numai fiind constienti de ele putem lucra pe ele pentru a le indeparta si a evolua.
 Nethah este sefira victoriei asupra emotiilor, Ispitelor si tentatiile, izbavirea de cel rau fara de care nu am inainta. Ca si un submarin care poate sa se miste in apa datorita fortelor care i se opun la fel si noi vom evolua datorite problemelor pe care le avem in viata.
 8 Ca a Ta este imparatia
 Hod este sefira capacitatii mentale, intelectuale, rationale cu ajutorul careia putem intelege Imparatia Tatalui Ceresc. De asemenea constientizam maretia si puterea Divina precum si vastitatea Imparatie Create.
 9 Si puterea
 Sefira Yesod este tradus ca si fundatie. Yesod este la baza arborelui vietii pe el se sprijina intreaga creatie. Deci trebuie putere pentru a sustiene totul la fel cum ne trebe o fundatie puternica si solida pentru a sustine orice constructie. Imaginea asocita cu yesod este Apolo care tine pe umerii lui Pamantul sau creatia.
 10 Si Marirea
 Malkuth este tradus ca si Imparate sau regat, pentru care sa lucrat si sau pus in functiune toate fortele universului. Este punctul culminant si de implinire, de maretie si frumesete a manifestarii Divine.
Orice rege este marit si slavit dupa ce si-a creat imparatia si palatul.

Frater Deo Adiuvante alias Glaring Wolf

Sursa:http://esoterism.ro/ro/tatalnostrukab.php

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu