BINE ATI VENIT IN NEANT!

TOTI VENIM DE NICIUNDE SI PLECM NICAIERI,REGASINDU-NE APOI INTR-UN VID ABSURD.

Acest blog a apartinut lui IOAN ''NEALA'' NICA care a murit in 1 Ianuarie 2020. Blog-ul va fi administrat in continuare de fratele sau George ''Sixray'' NICA

duminică, 17 iulie 2016

Ochiul din mine (sau Cartea Mortii)


Ochiul din mine (sau Cartea Mortii)
de Eduard Zalle
(Mizantropul iubit)

Nu mai deosebesc noaptea de zi,
Mă-nvârt într-un carusel fără fund.
Până la urmă, nu mai contează a fi
În bezna ce crește atât de profund.

Nu mai știu ce înseamnă frumosul,
Urâtul, parcă-mi dă o stare de bine.
Când mă trezesc, mă doare și osul
Și gura și, mai ales, ochiul din mine.

Tu, ce mai faci? Am auzit c-ai murit.
Aș vrea să știu și eu cum e moartea!
M-ai putea ajuta în vreun fel? Inedit
Este c-am început să-i scriu cartea,

Cartea ei, a ei de care toți se mai tem,
A morții, cică, nespus de frumoasă!
Să-ți alegi și tu din ea un blestem,
Dar când pleci, să lași cheia pe masă.

Să n-ai nicio grijă, totul e ticluit,
Vorba aceea: cum scrie la carte.
Dacă nici n-ai aflat și nici n-ai știut,
Ce-ți pare aici, e mult prea departe.

Așa că, renunță, nu scormoni în zadar,
Ocupă-ți timpul cu lucruri mărunte
Și acceptă-ți moartea ca pe un dar,
Cu zâmbet pe buze și lauri pe frunte!

Cum spun, mă trezesc adesʾ cu dureri,
Așișderea piticului fățarnic din vis
Și, mă surprind că am teorii și păreri
Despre viață și moarte, înălțimi și abis.

Nu mai deosebesc amarul de dulce,
Trăiesc într-un caleidoscop cu imagini.
Când ochiul din mine vrea să se culce,
Retina mi se-ncrâncenează pe pagini,

Căci trebuie să scriu Cartea Morții!
Altfel, degeaba, fără noimă-am trăit.
Cartea ei, de care ne temem cu toții,
Dar pe care, recunosc, o ador infinit!

Ai găsit, cumva, o idee mai bună?
Daʾ de unde! E așa cum gândeam…
Se-ntâmplă s-adorm cu cartea în mână
Și să visez că trăind, eu muream!

Nu mai deosebesc noaptea de zi,
Numai urâtul îmi dă o stare de bine.
Până la urmă, ce mai contează a fi
Câtă vreme trăiește ochiul din mine

Și-atât cât pe mine mă satură morții?
Dacă tu, tu ai avea prietenă Moartea
Și-ai putea să schimbi drumul sorții,
Ți-ai dori, ai vrea să-i scrii… Cartea?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu