BINE ATI VENIT IN NEANT!

TOTI VENIM DE NICIUNDE SI PLECM NICAIERI,REGASINDU-NE APOI INTR-UN VID ABSURD.

Acest blog a apartinut lui IOAN ''NEALA'' NICA care a murit in 1 Ianuarie 2020. Blog-ul va fi administrat in continuare de fratele sau George ''Sixray'' NICA

miercuri, 25 noiembrie 2015

Geneza

Geneza
de Valeriu Cercel

De ar putea bărbații, printre rânduri,
Să recitească ce demult s-a scris,
Nu-și vor mai face ei atâtea gânduri
Despre ce-a fost, cândva, în paradis :

Era o zi la fel ca orișicare
De mii de ani, de câți, nu pot a ști,
Nimic interesant, nici nou sub Soare,
Doar Eva începuse a vorbi,

Puțin, fincă la școală n-a prea fost, 
azi dulce, și suav, să te încălzească,
Nici pomeneală,-aiurea, fără rost (!)
Dând semne că putea să și gândească,

aznsă de ani, prin Eden, cum am spus,
De păsări, flori și animale plin,
Create pentru ea de Cel de sus,
Mai trist se contura chipu-i divin,

Că Domnul, iubitor, pe înserat
N-a mai putut, din bolta infinită
Cu-n tunet a-ntrebat-o răspicat :
-De ce ești, fata mea, nefericită ?

-Părinte, âi-o declar, fără vrăjeală,
De mere până-n gât mi s-a acrit,
Sunt singură și mor de plictiseală,
Iar șarpele, și el, s-a ramolit,

Grădina înflorită,-nmiresmată,
Ce mi-ai făcut-o-arată de minune,
Mă-ntreb însă, ce rost am eu ca fată
Aicea făr un pic de acțiune (?!) 

-Ei bine, draga mea, te voi servi,
Un œ om am să îți fac, Mi-este ușor, 
Dar pentru asta îmi va trebui
De la călcâiul tău un osișor

-Dar ce e aia œ om, vreo dobitoacă ? 
Păroasă și cu coarne mi-ai făcut
Mai bine fă-mi ceva ca să îmi placă,
Supus, și-oricând să-mi țină de urât

-azți fac o creatură ce iubește
Cu foc ! deja gândind să-i pun și ouă,
Ce vrei, copila mea, mă depășește,
E necesară-o coastă, poate două

azi n-aș dori să zici că Dumnezeu
Cu-n rid te-ar fi lăsat, din eroare,
Căci te-am creat perfectă, cum sunt Eu,
Dup-al Meu chip și-a Mea înfățișare,

Așa c-am să ți-l fac cu mici defecte,
Economia, azi, find la pământ, 
Pe lângă-acele două obiecte
Am să îi pun și-un altul, să te-ncânt,

Motiv că îți va face zile-amare,
Te va minți, de-i soare sau e ploaie,
Te va-nșela, lipsit find de pudoare, 
Bun de scandal și gata la războaie,

Isteț, el nu va fi, și nu-i durere (!)
Chiar de s-ar crede el mai sus ca tine,
Că-ntotdeauna, infantil, va cere
Părerea ta, ca să gândească bine,

aznsă un lucru-i foarte important
De care cred că vei fi mulțumită,
Va fi chiar și drăguț, mai rar galant,
Da-n pat el te va face fericită. 

-Păi de-i așa, mă-ncântă-această treabă
Chiar de aș pierde raiul pământesc,
Dacă mi-l faci acum, Te rog, pe grabă,
Cu ce-aș putea eu să Te răsplătesc (?!)

-Atâta-ți cer, ca "omul", anonimul,
Ce va gândi că-i zmeul între zmei,
Să-l lași pe el să creadă c-a fost primul,
azi-acest secret să-l ții ca-ntre femei !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu