BINE ATI VENIT IN NEANT!

TOTI VENIM DE NICIUNDE SI PLECM NICAIERI,REGASINDU-NE APOI INTR-UN VID ABSURD.

Acest blog a apartinut lui IOAN ''NEALA'' NICA care a murit in 1 Ianuarie 2020. Blog-ul va fi administrat in continuare de fratele sau George ''Sixray'' NICA

luni, 1 februarie 2016

Efectul mortal al alcoolului

Efectul mortal al acoolului
de valeriu Cercel

Imi amintesc și-acum cu nostalgie, 
Prin clasa cincea când s-a demonstrat
La ora ce-mi plăcea la nebunie
De-o profă, jos cu fesu, de chimie, 
Despre cât e alcoolul blestemat
De criminal, chiar cu economie :

A pus pe banca mea două pahare,
( prima stam, că nu se copia) 
 l-a umplut cu apă pe cel mare, 
Apoi, pe cel micuț, tremurătoare,
Cu țuică de Văleni, că mirosea,
De o sorbeam din cap până-n picioare,

 dintr-o cutiuță mititică 
A scos, ca să-l vedem, un viermișor
Vioi și jucăuș (în viață-adică)
De îi purtam, săracului, chiar pică
Din gelozie, tot mișcând ușor
azn mâna ei, nu zic ce bucățică (!)

œ-acum, hai să vedem dac-o să moară 
Ne zise ea, dând drumul la falit
azn păhăroiul ochi cu apă chioară,
Da el, se bălăcea, fără gargară, 
Era-n apele lui de fericit,
Născut parcă pentru a doua oară !

Dar când l-a pus din nou, la fel de viu,
Cu două dește fine, delicate,
azn păhărelul mic plin cu rachiu,
La fund, ușor, al dracu nașparliu, 
Căzu din prima clipă drept pe spate
Mortal, și tânăr, nicidecum puriu !

Deci pentru noi, atuncea, ca minori,
Am înțeles, find clar și demonstrat, 
O chestie ce și-azi mă iau fiori :
Toți cei ce sunt de-alcool consumatori,
Nu vor avea (și eu am constatat)
 viața lor, vreodată viermișori !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu